Detroit Test Μαθησιακής Επάρκειας

CELF” Pre – School 2nd Edition
November 13, 2020
Developmental Test of Visual Perception (DTVP-3)
November 13, 2020

Detroit Test Μαθησιακής Επάρκειας

Detroit Test Μαθησιακής Επάρκειας

Στη διαγνωστική και αξιολογητική διαδικασία των παιδιών χρησιμοποιούνται διαφορετικοί τύποι ψυχομετρικών δοκιμασιών, όπως :  Τεστ νοημοσύνης, Τεστ επάρκειας, Τεστ προσωπικότητας και Τεστ επίδοσης.

Τα Τεστ επάρκειας έχουν σχεδιαστεί για να μετρήσουν τη γνωστική ικανότητα που συνδέεται με τη σχολική μάθηση, καθώς μπορούν να προβλέψουν την ικανότητα ενός παιδιού να πετύχει στο μαθησιακό περιβάλλον, καθώς και σε μελλοντικές παιδαγωγικές καταστάσεις ή πλαίσια.

Το Detroit Test of Learning Aptitude (DTLA) είναι ένα ψυχομετρικό κριτήριο ειδικών ικανοτήτων που μετρά τη μαθησιακή επάρκεια. Αποτελεί την προσαρμογή και στάθμιση στην ελληνική γλώσσα και πραγματικότητα των DTLA-P:3 και DTLA-4, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση της μαθησιακής επάρκειας των μαθητών και βοηθούν στη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών προβλημάτων.  Υπάρχουν δύο διαφορετικά κριτήρια που απευθύνονται σε διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες.

Το DTLA-P:3 προορίζεται για παιδιά 4.0 έως 7.11 χρονών και το DTLA-4 για παιδιά 8.0 έως 15.11 ετών.

Το DTLA-P: 3 αποτελείται από 115 ερωτήσεις, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αποκτημένων ικανοτήτων (νοητικών, γνωστικών, μαθησιακών) και εκτιμά 16 διαφορετικές ικανότητες.

Το DTLA-4  αποτελείται από 9 υποδοκιμασίες που μετρούν διαφορετικές, αλλά αλληλοσυνδεόμενες νοητικές ικανότητες.

Και στα δύο κριτήρια οι υποδοκιμασίες βαθμολογούνται με αρχικούς βαθμούς, οι οποίοι σύμφωνα με την ηλικία του παιδιού μετατρέπονται σε τυπικούς βαθμούς ανά περιοχή.

Από την επεξεργασία και την ανάλυση των αποτελεσμάτων παίρνουμε πληροφορίες για την επάρκεια του παιδιού στις :

  • επιμέρους ικανότητες που δοκιμάζονται
  • αντιθετικές συνθέσεις (λεκτικό και μη λεκτικό, κινητικό και μη κινητικό και επαυξημένη και περιορισμένη προσοχή)
  • τρεις περιοχές (γλωσσική, κινητική και περιοχή προσοχής).

Όλα τα παραπάνω αποτελέσματα είναι σταθμισμένα και άρα συγκρίσιμα για την ηλικία και τη σχολική τάξη του παιδιού. Η τελική επεξεργασία των τυπικών βαθμών των αντιθετικών συνθέσεων οδηγούν σε ένα γενικό πηλίκο μαθησιακής επάρκειας.