Εργοθεραπεία

Σκοπός της εργοθεραπείας είναι η βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού, ώστε να ενεργεί με επιτυχία και ανεξαρτησία στο καθημερινό του περιβάλλον : στο σπίτι, το σχολείο και τα άλλα κοινωνικά πλαίσια που εντάσσεται. Απευθύνεται σε παιδιά που παρουσιάζουν ελλείματα στις κινητικές, αναπτυξιακές, αισθητηριακές, συναισθηματικές ή και τις κοινωνικές τους δεξιότητες, προλαμβάνοντας ή αντιμετωπίζοντας όλες τις δυσλειτουργίες που μπορεί αυτά να προκαλέσουν. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του παιχνιδιού, της σκόπιμης δραστηριοποίησης και των εξειδικευμένων θεραπευτικών προσεγγίσεων.

Η θεραπευτική παρέμβαση στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη λειτουργική επάρκεια του παιδιού στα διάφορα περιβάλλοντα και μπορεί ανάλογα με την περίπτωση να σχετίζεται με:

  • την κινητική οργάνωση
  • την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα
  • τον κινητικό σχεδιασμό και την «πράξη» στην εκτέλεση έργων
  • το συγχρονισμό των κινήσεων
  • την οπτικοκινητική ολοκλήρωση
  • τη λειτουργική όραση (εστιακή και περιμετρική)
  • την αμφίπλευρη ολοκλήρωση
  • το στοματοκινητικό έλεγχο
  • τη συγκέντρωση προσοχής
  • τον έλεγχο της υπερκινητικότητας - παρορμητικότητας
  • τη μνήμη (οπτική και ακουστική)
  • τις δεξιότητες παιχνιδιού
  • τις γραφοκινητικές δεξιότητες
  • τον προσανατολισμό στο χώρο και το χρόνο
  • τις περιβαντολογικές προσαρμογές
  • τις προσαρμογές βοηθητικών μέσων (π.χ. νάρθηκες κ.λ.π.)
  • την ανεξαρτητοποίηση στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής κ.ά.
Βασικές αρχές των προγραμμάτων εργοθεραπείας μας

Η θεραπεία …

 Είναι εξατομικευμένη, διαφορετική για το κάθε παιδί και σύμφωνα με τις ανάγκες του.
 Είναι ευχάριστη : το παιδί συμμετέχει στο «παιχνίδι» ή τη δραστηριότητα που επιλέγεται, σχεδιάζεται και καθοδηγείται από το θεραπευτή, ώστε να υπηρετεί το θεραπευτικό στόχο.
 Ενεργοποιεί τις αισθήσεις : «τόσο ….. όσο» κάθε φορά χρειάζεται, έχοντας πάντα κατά νου «κίνηση ↔ αίσθηση».
 Ωθεί το παιδί να χρησιμοποιήσει όλο το δυναμικό του.
 Είναι πάντα δυναμική (ευέλικτη και ευπροσάρμοστη) και αμφίδρομη (ανάμεσα στο παιδί και το θεραπευτή).
 Αυξάνει πάντα την αυτοπεποίθηση : είναι πάντα βασισμένη στις δυνατότητές του και όχι στις αδυναμίες του.